Пісня 5
Ірмос:
Від ночі до ранку шукаю Тебе і молюся:
просвіти, Чоловіколюбче,
настав мене на Твої повеління,
й навчи мене, Спасе, творити Твою волю.
1. Ти чула, душе, про кошик з Мойсеєм,
який у древності носили річнії води.
Уникнув він, мов у палаті,
гіркої долі від задуму фараона.
2. Ти чула, окаянная душе,
про повивальниць, які вбивали творіння чистоти —
немовлят чоловічої статі.
Тож нині, як великий Мойсей,
годуйся премудрістю.
3. Як великий Мойсей убив єгиптянина,
так ти, окаянная душе, не вбила свого ума,
тож як, скажи, вселишся в пустелю пристрастей
через покаяння?
4. Великий Мойсей оселився в пустелі;
поспішай і ти, душе, його наслідувати,
щоб могла споглядати богоявления в купині.
5. Уяви собі, душе, Мойсееву палицю,
якою він ударив по морю й утворилася суша.
Ця палиця — прообраз твого хреста,
яким і ти, душе, можеш звершувати величне.
6. Аарон приносив Богові
вогонь чистий, без омани,
але Офній і Фінеес,
як і ти, душе, принесли Богові
нечисте життя своє, далеке від Бога.
Слава, Троїчний:
В тобі прославляємо, Тройце, Єдиного Бога:
свят, свят, свят — Отець,
Син і Дух — проста сутність,
Одиниця, якій вічно поклоняємось.
І нині, Богородичний:
Від Тебе, нетлінна і безмужна Мати Діво,
зодягнувся в мою природу Господь,
що сотворив віки,
з Собою з'єднав Він людську природу.
Пісня 6
Ірмос:
Хвилі моїх прогрішень, Спасе,
повертаються, як у Червонім морі,
покрили несподівано вони мене,
як колись єгиптян і колісниці.
1. Нерозсудливий вибір зробила ти, душе,
як колись Ізраїль,
ти воліла насолоджуватись пристрастями,
аніж споживати божественну манну.
2. Ти вибрала, душе, криниці хананейських думок
замість скелі, з якої джерело премудрості,
мов чаша, виливає потоки богослов'я.
3. Поміняла ти, душе, небесную їжу
на свиняче м'ясо, котли і єгиптянський хліб,
як колись народ нерозсудливий у пустелі.
4. Коли раб Твій Мойсей ударив палицею по каменю,
то образно показав Твоє ребро животворяще,
з якого ми черпаємо напій життя.
5. Пізнай і досліди, душе, як Ісус Навин,
обітовану землю, якою вона є,
у ній оселися життям благочестивим.
Слава, Троїчний:
Я неподільна, єдиносущна Одиниця
і ділима у трьох особах Тройця —
про це свідчить Отець, Син і Дух Божественний.
І нині, Богородичный:
Лоно Твоє родило нам Бога,
що взяв на Себе нашу подобу,
Його як Творця всіх моли, Богородице,
молитвами Твоїми щоб нам оправдатися.
Господи, помилуй (3), Слава; І нині. Сідальнийу глас 4, подібний: Уповання світу...
Про страшний день пришестя Твого
і неуникненний Твій, Христе, суд, роздумую:
боюся, вражений, і трепечу, бо маю багато гріхів.
Але перед кінцем, як милостивий Бог, навернувши спаси мене,
молитвами Тієї, що породила Тебе,
Спасе, єдиний Чоловіколюбче.
Пісня 7
Ірмос:
Згрішили ми, чинили беззаконня і несправедливість,
не зберегли, не сповнили Твоїх заповідей,
але до кінця не полиши нас, отців Боже.
1. Коли везли на колісниці кивот,
то Озан торкнувся до нього, бо воли похилилися,
і був покараний за це гнівом Божим.
І ти, душе, уникай зухвалості і свято шануй
божественне.
2. Ти чула, душе, про Авесалома,
як він повстав проти природи,
знаєш його мерзенні вчинки,
якими осквернив він ложе Давида-отця,
але і ти наслідувала його пристрасні й
пожадливі бажання.
3. Підкорила ти, душе моя, своєму тілові
свою вільную гідність,
знайшла ти другого ворога — Ахітофела,
і слухалася його поради,
але сам Христос це знищив,
щоб ти все ж спаслася.
4. Дивний і сповнений благодаті премудрості Соломон
учинив колись зло і відступив від Бога,
і ти, душе, йому уподобилась
своїм проклятим життям.
5. Приваблений насолодами пристрастей,
Соломон осквернився і відступив від Бога.
О горе, ревнитель премудрості став любителем
розпусних жінок!
і ти, душе, уподобилась йому сквернами сластолюбства.
6. Ти наслідувала, душе, Ровоама,
який не послухав поради батька,
а ще Єровоама, злого раба-відступника.
Покинь це, душе, й благай Бога: згрішила я, помилуй мене!
Слава, Троїчний:
Тройце проста, нероздільна, єдиносущна,
Одинице святая, Тебе величаємо, Бога Тройцю,
як світило і світло: одне — святе і три — святі.
А ти, душе, співай, прославляючи, Богу всіх —
життю і життям.
І нині, Богородичный:
Оспівуємо Тебе, благословимо Тебе,
поклоняємося Тобі, Богомати,
бо Ти з нероздільної Тройці Христа Бога породила
й сама нам, сущим на землі, відкрила небесне.
Пісня 8
Ірмос:
Того, Кого славлять небесні воїнства
і перед Ким трепечуть херувими і серафими, —
все живе на землі, усі сотворіння,
оспівуйте, благословіть і величайте на всі віки.
1. Наслідуючи Озію, ти подвійно вражена його проказою,
бо думаєш негідне і твориш беззаконня.
Покинь, душе, до чого прив'язана, й поспішай до покаяння.
2. Ти чула, душе, про ніневитян,
що каялись Богу у веретищі та попелі,
але ти їх не наслідувала
і виявилась лукавішою за всіх,
хто згрішив до і після закону.
3. Ти чула, душе, про Єремію у багнистій ямі,
що з плачем кричав до Сіону,
шукаючи за сльозами,
його печальне життя наслідуй — і спасешся.
4. Колись Йона утік до Тарсису,
передбачаючи ніневитян навернення,
знав бо як пророк милосердя Боже
і ревно прагнув пророцтво сповнити.
5. Ти чула, душе, про Даниїла,
який у ямі закрив уста звірам,
дізналася й про юнаків з Азарією,
що вірою погасили вогонь у печі палаючій.
6. Я всі оповів тобі, моя душе,
повчальні приклади із Старого Завіту.
Наслідуй боголюбиві діяння праведних,
гріхів же людей лукавих бережися.
Слава, Троїчний:
Безначальний Отче, Сине собезначальний,
Благий Утішителю, Душе правий,
Родителю Слова Божого, Отця безначального Слове,
живий і всетворячий Душе — Єдина Тройце — помилуй мене!
І нині, Богородичный:
Мов із пурпуру, Пречистая,
виткалась мисленна багряниця —
тіло Еммануїла — у Твоїм лоні,
тому, Богородицю істинну, Тебе величаємо.
Пісня 9
Ірмос:
Безсімейного зачаття різдво незбагненне,
безмужньої матері плід нетлінний;
Боже різдво оновлює природу,
тому Тебе усі разом як Богоневісну Матір
православно величаємо.
1. Христа спокушав диявол, кажучи перетворити
на хліб каміння, і звів Його на гору, щоб умить показати всі царства світу —
ти ж бійся, душе, подібного підступу, чувай, молися безперестанку до Бога.
2. Пустельнолюбива горлиця, голос вопіющого,
світильник Христовий проповідував покаяння,
а Ірод з Іродіадою чинили беззаконня;
дивись, душе моя,
щоб не заплутатись у сітях беззаконня,
але полюби покаяння.
3. В пустелі оселився Предтеча благодаті
і вся Юдея й Самарія йшли його слухати
і сповідати гріхи свої, ревно приймаючи
хрещення, а ти, душе моя, їх не наслідувала.
4. Чесним є шлюб і непорочним ложе,
бо спочатку благословив їх Христос.
На весіллі у Кані Галилейській
як людина Він їв і перетворив воду на вино,
являючи перше чудо, щоб ти, душе, змінилася.
5. Христос укріпив розслабленого,
і той узяв своє ложе,
підняв з мертвих юнака, сина вдовиці,
і зцілив слугу сотника,
відкрився самарянці, показуючи,
як тобі, душе, у дусі служити Богу.
6. Кровоточиву Господь зцілив
лише торканням до Його ризи,
прокажених Він очистив,
сліпих і кривих просвітив і виправив,
глухих, німих і зігнутих додолу ізцілив словом,
щоб ти, окаянная душе, могла спастися.
Слава, Троїчний:
Тройце єдиносущна, Одинице триіпостасна,
оспівуємо Тебе, прославляючи Отця,
Сина величаючи і Духові поклоняючись, —
Єству єдиному, Богові істинному — життю і
царству живущому, безконечному.
І нині, Богородичный:
Сохрани свій град, Пречистая Богомати,
в Тобі він царює з вірою,
в Тобі утверджується кріпостю,
з Тобою долає усі спокуси,
полонить ворогів своїх і їх підкорює.
Після цього два лиш співають ірмос: Безсімейного зачаття, тоді поклон до землі, а по тому: Коли взивав я і інше за порядком великого повечер'я.